donderdag 15 november 2018

Oorlog in een buisje

Afgelopen vrijdag heeft mijn moeder haar bloed uitslagen gekregen van haar huisarts. Ze blijkt bloedgroep A positief te hebben en helaas matcht dat niet met mij want ik heb als bloedgroep O positief. Gelukkig is mijn moeder verder kerngezond en gaat het goed met haar organen en met haar.

Vrijdagavond belde de internist uit het Radboud ziekenhuis met de mededeling dat ik veel te veel antistoffen aan maak tegen het bloed van mijn moeder. Dus een nier van haar zal nooit een optie zijn mijn eerste reactie was toen gelukkig hoef haar geen operatie aan te doen. Daarna besefte ik ook dat een transplantatie dus geen optie meer is omdat ik met een nier van een overledende niet voldoende kans heb op een succesvolle transplantatie.

Dus ja dan hoef ik over die optie niet meer na te denken en hoe raar het klinkt geeft dat ergens toch een hoop rust in mijn hoofd. Dus nu gaan we kijken of dialyse nog een optie is, daarvoor heb ik afgelopen week mijn urine 24uur verzameld om te kijken hoe mijn klaring er werkelijk voor staat. Tot die tijd kan ik niks anders doen dan afwachten en afleiding zoeken en dat doe ik door middel van haken.

Op dit moment ben ik een kerstboom aan het haken, de stam is al klaar en bijna alle takken zijn klaar dus nu alles aan elkaar zetten.
Hier boven zie je de stam met de eerste 3 rijen van de takken en ook de ster is al klaar die boven in de boom komt. Hopelijk kan ik er met de kerst van genieten. Als de kerstboom klaar is zal ik hem tonen.

Nog ruim een week en dan gaan mama en ik samen een midweek op vakantie en dan zal ik ook de cadeautjes haken voor de kinderen die ze met de sinterklaas krijgen. Hier later meer over omdat er een aantal mensen mee lezen waarvan de kinderen een cadeautje krijgen.

Groetjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten