woensdag 10 oktober 2018

Drink voeding

Vandaag is het pakket met mijn drink voeding geleverd met daarin 16 flesjes Nutricia Renilon Abrikoos smaak en 16 flesjes Nutricia Renilon Karamel smaak zie foto.



Vanaf morgen ga ik er mee beginnen hopelijk smaakt het want ik ben geen fan van karamel maar goed we zullen zien. Nou heb ik altijd gedacht dat deze voeding iets was voor oude mensen die zelf niet meer konden of wilde eten, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ook mensen met een gebrek aan eetlust zoals ik😯 kunnen hier baat bij hebben, omdat hier 9 gram eiwit in zit en daarnaast alle vitamines en mineralen die je nodig hebt.

Het blijkt dus dat je minimaal 65 gram eiwit per dag nodig hebt alleen al om als bouwstof te hebben, maar helaas blijkt dat ik uit mijn voeding ongeveer 40 gram eiwit binnen krijg. Helaas is deze voeding voor nierpatiënten maar in 2 smaken leverbaar omdat hier geen kalium en fosfaat in zit, met de fosfaat kunnen we nog spelen metkalium helaas niet. Dat heeft te maken met het feit dat mijn kalium te hoog is.

Verder is er vandaag met de huisarts besloten om te stoppen met de morfine omdat het geen effect heeft op mijn pijn. Zodra ik de morfine helemaal heb afgebouwd gaan we kijken naar een ander medicijn tegen de pijn en waarschijnlijk zullen we dan geen rekening meer houden met mijn nieren. We zullen het zien de morfine geeft namelijk ook een aantal bijwerkingen en daarnaast is er ook gewenning aan morfine dus heb je steeds meer nodig. Helaas is dat niet mogelijk bij mij omdat ik dan last krijg van een enorme jeuk over mijn hele lijf.

Groetjes 😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten